O czym ten blog?

Witajcie na moim blogu. Bardzo się cieszę, że tu jesteście :)
Piszę tu głównie o tym co kocham - o przyrodzie, o sztuce projektowania ogrodów, o swoich pasjach i inspiracjach. Chętnie też dzielę się swoimi spostrzeżeniami oraz zamiłowaniem do tworzenia. Mam nadzieję, że będziecie się u mnie czuli jak w pięknym ogrodzie w ciepłe letnie popołudnie. Zapraszam do oglądania, czytania i komentowania :)




sobota, 19 maja 2012

Zielona sprężynka


Są takie rośliny, o których nawet nie mamy pojęcia, że istnieją. Kocham internet właśnie za to, że mogę obejrzeć niezwykłe i piękne rośliny nie wychodząc z domu! Na to cudeńko natrafiłam dzisiaj. Nie znalazłam nazwy w języku polskim, ale nazwa łacińska tej roślinki to Moraea Tortilis. Pochodzi z Afryki północnej i rozwija się tam gdzie jest sucho i gorąco. Przeczytałam, że należy do rodziny kosaćcowatych  i wytwarza piękne fioletowe kwiaty. Kwiaty te wyglądają tak w naturze:

....a tak w hodowli:

Trzeba przyznać, że kwiatki są naprawde urokliwe. Choć przyznam, że najbardziej urzekające są te maleńkie zielone sprężynki. I pewnie nigdy nie dowiedziałabym się o ich istnieniu gdyby nie internet. Kocham Cię wujku Google:)

1 komentarz:

  1. no właśnie.... czy jest jakas mozliwość, żeby kupic te roślinki w Polsce ???? Plisssss...dajcie naiary - jak ktoś je zna oczywiście !!!n

    OdpowiedzUsuń